tisdag 17 juli 2007

Rödhåriga hesa ungar

Idag åkte jag tåg mellan Örebro och Norrköping. Under början av färden satt jag brevid en rödlätt familj. Alla hade rött hår och all synlig hud täckt av fräknar. Detta kunde jag stå ut med. Men när familjens yngsta barn, en flicka på kanske fem år, öppnade sin mun så brast det. Ut kom en hes, sönderskriken rotvälska. Det lät som hon blivit matad med whiskey och cigarrer sedan bröstmjölken. Hon påminde mig om den otäcka rödlätta pojken i filmen 'Morrhår & Ärtor' med Gösta Ekman och Margaretha Krook. Min kropp skalv till. Jag ställde mig upp, tog min väska och gick och satte mig i andra änden av kupén.

3 kommentarer:

Erik sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Haha, jag tankte faktiskt pa samma unge redan innan jag kommit till den raden! Minns att han ocksa hade roller i den forsta Jonsson-ligan (den utan Dynamit-Harry) och Sallskapsresan 2. I den senare med den ododliga kommentaren "Vad haller ni pa med?!"
Undrar vad den mannen gor idag. Brottas med en 40-arskris manne?

fedor sa...

gingerkids äckligt
du har väl sett southpark när cartman blir ginger?, hajlerious