söndag 8 juli 2007

En högre nivå

Det blev lugnt igår. Det känns som man nått en högre nivå, blivit vuxnare. En känsla av att det inte längre behövs alkohol för att ha roligt. Det går bra ändå. Man kan faktiskt bara umgås med varandra och ha det sådär avslappnat trevligt.

Det är därför jag fortfarande är full och plågas av samma gamla narcissistiska bakfylleångest. Världen snurrar kring mig och alla andra som är bak- eller bara fulla tänker inte på någonting annat än hur jag uppträdde och vad jag sade igår.

Kom hem klockan fem och satte mig i soffan och stirrade rakt fram i en halvtimma innan jag gick till sängs och ringde Caroline. Vi pratade och jag kan eventuellt ha somnat under samtalet.

1 kommentar:

fedor sa...

nu börjar du svamla, vadå inte behöver alkohol för att ha roligt? klart man behöver, vi som bruakde grogga med lingon och getaskit? stödja oss på varandra och i rusets lycka sjunga på "du blir ej hög, hjärndöd"

mot småtimmarna "jag vet vad hon heter men jag kallar henne tess"