tisdag 9 september 2008

Kräftskivan

Med svarta ögon tittade jag upp från bordet och mötte hans blick. Hans sätta att håna mig och de mina gjorde mig vansinnig. Jag flög upp från min stol och slängde mig tvärs över bordet och fick tag i hans fåniga lilla slips. "Nu jävlar ska du få spö, din glasögonorm" väste jag i ansiktet på honom för att i nästa stund ge honom en rejäl smäll rakt över hans äckliga trut. Idioten föll baklänges ner på golvet och jag tappade greppet om honom. Folk skrek och det var en allmän kalabalik medan jag hoppade över bordet så kräftor, sprit och öl sprutade i alla riktningar. Jag landade gränsle över hans taniga lilla kropp och slog knogarna blodiga i hans fula ansikte.

Sen ryckte jag till, som väckt ur en dagdröm, tog en snaps och en kräfta till och mumlade något för mig själv.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hehe, vad har du gjort nu din tok? Spöar folk på kräftskivor.