söndag 31 augusti 2008

Calvados

Tidig lördagförmiddag, Linköping. Undertecknad inställer sig på Systembolaget tillsammans med cykel(de)montören Fiolen. Det inhandlas en hundring från min sida och ett mindre mängd buteljer från Fiolens. Väl hemma sjunker jag ned i min skinnsoffa och inmundigar en bättre öl till Trelleborg-AIK. Matchen var ett sömnpiller vilket inte minst bevisades av att jag sov under 75 minuter av matchen. Vaknade med ett ryck till Arsenal-Newcastle och plågade mig igenom skitmatchen med en under fredagen färdigställd lasagne. Bitter efter två värdelösa matcher fortsatte jag med ölen. Desperata försök att få tag på Fiolen ledde till ett dåligt humör och en tveksam inställning till mina s.k. vänner. Jag underhöll mig med ploppy och danken på msn medan jag messade runt till halva telefonboken i jakt på sällskap. Föga framgång förutom från annorstädes, vilket inte längre kändes som ett alternativ då klockan passerat 21 och humöret inte var på topp. Fiolen lyckades tillslut vakna ur sin ölsömn och behagade dyka upp runt 22. Han medbringade ett stycke rävgift i form av calvados som under protest(nåja) sänktes i ett par rejäla klunkar. En golfduell utbröt och efter några timmar stod jag som segrare och en något förfriskad Samuel hade dykt upp. Vi transporterade oss ut i korridoren där vi åkte skateboard och förde ett jävla oväsen. Plötsligt dök det upp gamla bekanta från Ålesund som propsade på att vi skulle gå till Herrgårn. Sagt och gjort. Väl där var fiolen på ett rasande humör och försökte ställa till med kurr på dansgolvet. Med framgång skall tilläggas och jag fick göra mitt bästa för att hålla de franska humören under kontroll, främst genom att lyfta deras armar och tvinga dem försöka sjunga med till Känn ingen sorg för mig Göteborg. Jag fick en björnkram av en långhårig korpulent herre och komplimanger för mitt buskiga skägg från annat håll. Sen gick vi på efterfest hos Samuel där vi rökte vattenpipa och pratade om våra tidigare så ansvarslösa liv.

Inga kommentarer: