torsdag 27 september 2007

Självdöende del 1

Idag kom jag hem ifrån skolan, somnade en stund. Drömde någon konstig dröm då jag stod i ett rum och var en typ av hemlig gud. Ingen visste mina gudakrafter men när C var vansinnig för hon inte hittade en atlas så skissade jag ihop en komplett världskarta på någon minut. Detta imponerade på henne och hon blev tyst. Sen ringde telefonen och jag vaknade i någon form av transtillstånd och ramlade ut i vardagsrummet mot telefonen men hann inte fram innan personen lagt på. Jag var så nyvaken att jag trodde att jag skulle dö.

Senare ikväll blir det Jens Lekman-konsert förhoppningsvis. Lite tråkigt att alla jag har känt i Linköping med liknande musiksmak som jag har flytt härifrån. Nu är det bara jag kvar. C tycker att jag ska gå med i en förening och skaffa nya kompisar med liknande intressen och musiksmak. Men jag tycker inte att man ska leta efter kompisar. Kompisar är människor man stöter på under livet och trivs bra med. Om man aktivt börjar leta efter dom så kan det väl aldrig bli bra.

Inga kommentarer: